Безкоштовні послуги «Укрзалізниці», про які НЕ знають пасажири

5465

Багато людей користуються потягами, але далеко не всі знають свої права. Вони викладені в  Порядку обслуговування громадян залізничним транспортом, який затверджує Кабмін.

Згідно порядку, кожен пасажир може:

  • Безкоштовно користуватися туалетами на залізничних вокзалах та станціях, через які курсує потяг

Платні вбиральні або платні зали очікування можуть працювати лише в тому разі, якщо станція або вокзал має їх безкоштовні аналоги.

  • Отримати безкоштовний окріп
  • Безкоштовно користуватись холодильником та мікрохвильовкою, які стоять у купе провідника
  • Отримати безкоштовні ліки з аптечки, яка є у провідника
  • Отримати ремені безпеки для верхньої полиці
  • Не складати постільну білизну після використання. За правилами, доставка постільної білизни на спальне місце та складання її за 30 хвилин до прибуття потяга є обов’язком провідника.
  • Безкоштовно повернутися назад, якщо випадково проїхав зупинку. Для цього треба звернутися до начальника потяга та пред’явити свій квиток. Після чого буде складено відповідний акт про продовження дії квитка, завдяки якому пасажир зможе безкоштовно дістатися пункту призначення, зазначеного у його квитку.
  • Пересісти в інше купе, якщо кондиціонер у його вагоні не працює . Якщо купе обладнано кондиціонером, але він виявився несправним, пасажир, попередивши провідника, має право пересісти у вагон з кондиціонером, який працює (якщо є вільні місця).
  • Не ділитися своїми місцями для багажу
  • Право для використання нижнього місця для багажу має пасажир, який їде на нижній полиці, а верхнього – пасажир, який їде на верхній полиці.
  • Отримати компенсацію у разі нещасного випадку. У вартість кожного квитка входять послуги страхової компанії. Якщо пасажир травмується під час поїздки, то має право отримати компенсацію. Для цього треба оформити акт про нещасний випадок, зберегти квиток та зв’язатися зі страховою компанією, контакти якої зазначені у квитку.