Пенсіонери-ВПО мають пройти ідентифікацію до кінця року: подробиці

477

ВПО, які набули свого статусу до 24.02.22 року, мають кожні три або шість місяців проходити фізичну ідентифікацію в «Ощадбанку». Проте під час карантину ідентифікація не проводилася. Зараз, коли  карантину вже немає, Уряд прийняв постанову, що для отримання виплат у 2024 році ВПО мають пройти ідентифікацію в АТ “Ощадбанк“ або органах Пенсійного фонду України. Зробити це треба до кінця 2023 року, розповіла Павлоград.dp.ua Ірина Метельська, начальник відділу обслуговування громадян №23 (сервісний центр, м. Павлоград).

Як можна провести ідентифікацію?

  • Особисто: звернутися до відділення АТ “Ощадбанк“ або до будь-якого зручного сервісного центру Пенсійного фонду України з паспортом громадянина України.
  • Через особистий кабінет на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України за допомогою “Дія.Підпис” (“Дія ID”).
  • За допомогою відеоконференцзв’язку з Пенсійним Фондом України.

«Є постанова ПФУ № 49-2, яка передбачає механізм такої ідентифікації. Там все розписано по пунктам. Людина заходить на вебпортал ПФУ будь-яким способом, навіть без ключа, і подає заявку на проведення такої відеоконференції. Протягом 10 днів з нею зв’яжуться, повідомлять час проходження відеозв’язку», — розповіла Ірина Метельська.

Якщо людина (пенсіонер-ВПО) знаходиться за кордоном, вона може в закордонній дипломатичній установі України отримати документ, який посвідчує, що фізична особа є живою. Посвідчення разом із заявою про проходження ідентифікації (довільної форми) треба направити до територіального органу Пенсійного фонду України, де пенсіонер перебуває на обліку. Оригінал посвідчення разом із заявою можна направити поштою або в сканованому вигляді – через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України з використанням електронного підпису.

«Ідентифікація стосується осіб, які набули цього статусу до 24.02.22 р., до запровадження воєнного стану. Всі інші проходять ідентифікацію тільки у випадках, коли їм була призупинена пенсія з різних причин. Наприклад, якщо пенсіонери не знімають кошти зі своїх карток протягом року, немає руху коштів по рахунку, виплати можуть зупинити. Тоді пенсіонер має звернутися до Пенсійного Фонду для проведення поновлення», — каже Ірина Метельська.

На сьогодні у Сервісний центр Павлограда звертаються багато людей. Зараз тут консультують не тільки з питань пенсій, але й субсидій. При цьому черг немає.

Публікація підготовлена за фінансової підтримки Європейського Союзу. Її зміст є виключною відповідальністю «Незалежного порталу Павлоград.dp.ua» і не обов’язково відображає позицію Європейського Союзу.