Ринок бензину А-95 переповнений небезпечною «бодягою» — дослідження

1189
Фото www.4594.com.ua

Інститут споживчих експертиз на початку вересня 2022 року провів першу з початку війни бензину А-95, що продається на українських АЗС. Виявилося, ринок цього палива переповнений небезпечною для автомобілів підробкою.

Бензин А-95 для перевірки взяли у 17 мережах АЗС у різних областях, а також у двох так званих «бочках» (у Києві та Дніпрі). Усі зразки палива пройшли перевірку за октановим числом, вмістом сірки, об’ємними частинами ароматичних вуглеводнів та бензолу.

Бензин А-95 відповідає всім нормативам у мережах WOG, ОККО, KLO, PRIME, Авантаж, ZOG та ANP. При цьому в мережі WOG рекордний запас міцності за октановим числом (97,7 одиниць). Відмінно — у ОККО (96,8 одиниць) та KLO (96,8 одиниць). У всіх цих мережах бензин відповідає стандарту Євро-5. Вміст сірки, ароматичних вуглеводнів та бензолу — із запасом чи просто відповідність нормам. Найменше бензолу, наприклад, у PRIME (0,19%) та ОККО (0,21%).

У мережах SOCAR, BVS та Нефтек бензин А-95 відповідає всім нормам, але без запасу. Він загалом відмінної якості. У бензину SOCAR та BVS незначні відхилення за вмістом сірки (15 та 14 мг/кг відповідно при нормі не більше 10).

Бензин А-95 не відповідав нормам у мережах БРСМ-Нафта, MARSHALL, NPG, УКРПЕТРОЛЬ, RUR, SUNOIL та у безіменних «бочках». У більшості цих мереж у бензині мало октану. У бензині БРСМ-Нафта у 27 разів перевищено допустимий рівень сірки (277 мг/кг при нормі не більше 10) та у 64 рази – у бензині УКРПЕТРОЛЬ.

У бензині мережі RUR рівень бензолу перевищено на 10,2%, що є абсолютним антирекордом за весь час досліджень палива, які проводить Інститут споживчих експертиз.

«Заправляв повний бак на БРСМ-Нафта, коли бензину ніде не було. І все. Машина перестала їздити нормально. Довелося міняти свічки, фільтр», — розповів Павлоград.dp.ua павлоградець Руслан.

«У той час, поки лідери ринку по всіх закутках Європи контрактують обсяги нормального палива, «бодяжники» користуються складною ситуацією та заробляють надприбутки на нашому здоров’ї та бюджетах автомобілістів. При цьому вже навіть не намагаються дотримуватися хоч якихось правил. Інвестують десятки мільйонів гривень у нові «виробництва», оскільки легальних НПЗ більше не залишилося, вони зруйновані ракетними ударами агресора. Важливо пам’ятати, що Перемога не за горами, і у мирному житті не має бути жодного контрафакту та підробок. Із цим необхідно боротися», — йдеться в дослідженні Інституту споживчих експертиз.