Два флагмана вуглевидобутку ДТЕК в Донецькій і Луганській областях, зупинені через бойові дії – шахти Комсомолець Донбасу і Червоний партизан – як і раніше не можуть розпочати видобуток вугілля. Вугільні підприємства ДТЕК Луганської області, які працюють у звичайному режимі, відвантажують вугілля на склад – транспортування на ТЕС поки неможлива через зруйновану інфраструктуру залізниці.
«Зараз не працює найбільша шахта в Україні – ДТЕК Шахта Комсомолець Донбасу. Це 4 млн тонн вугілля на рік, це 8% річного видобутку вугілля в Україні, – зазначив Дмитро Сахарук, керівник Антикризового штабу ДТЕК. – Перша і головна причина – біля Кіровського, де знаходиться шахта, ведуться бойові дії. Це ризики для життя людей. Друга – відсутність залізничних вагонів. Нагадаю, в Донецькій області транспортний колапс. Зруйнована інфраструктура залізниці, рух неможливий, немає порожніх вагонів, ми не можемо вугілля вивозити. Третє – вибухівка. Це небезпечна речовина, яку заборонено ввозити в область. Але вона необхідна для прохідки, щоб забезпечити виробничий процес. Ті прохідницькі бригади, які використовують вибухівку, зупинили свою роботу».
ДТЕК веде системну роботу з Укрзалізницею і вже досяг домовленостей про введення особливого режиму забезпечення рухомим складом підприємств ДТЕК зважаючи на їх стратегічну важливость для енергетичної системи України. Для забезпечення безпеки роботи шахтарів під час загрози знеструмлення гірських виробок ДТЕК встановив дизельний генератор на шахті Комсомолець Донбасу. Але з урахуванням безпосередньої близькості бойових дій та ризиків для життя гірників по дорозі на роботу і назад видобуток вугілля на шахті все одно довелося зупинити, шахта працює в режимі підтримки життєзабезпечення.
«По шахтах ДТЕК Свердловантрацит і Ровенькиантрацит в Луганській області, – працюють всі, крім шахти Червоний партизан. Там пошкоджені лінії електропередач. І ми не можемо відвантажувати вугілля. Ми працюємо на склад, – додав Дмитро Сахарук. – Сподіваюся, що після відновлення транспортного сполучення ми зможемо вивозити вугілля. Але для цього необхідне припинення бойових дій, розмінування шляхів, відновлення мостів (зараз пошкоджено 20 мостів). Також зараз опрацьовуємо альтернативні шляхи доставки вугілля».
Шахта Червоний Партизан, яка входить в ДТЕК ШУ Червонопартизанське, була зупинена через загибель шахтарів внаслідок вибуху автобуса і ведення бойових дій в безпосередній близькості від підприємства. Кілька гірників-добровольців разом з ВГРЧ щодня спускаються під землю, аби відкачати воду і врятувати свою шахту від затоплення.
Решта вугільних підприємств ДТЕК в Луганській області ведуть видобуток вугілля. Компанія розглядає можливості для поновлення безперебійних поставок палива на теплоелектростанції.
Довідка