На головну Новини Чи в порядку Ваші документи на нерухомість? Консультує ЦНАП

Чи в порядку Ваші документи на нерухомість? Консультує ЦНАП

У 2013 році в Україні запрацював Державний реєстр речових прав на нерухоме майно. Більшість майна в Україні зареєстровано до 2013 року, а значить, в цей реєстр може бути не внесено. В принципі, це не страшно і не критично, адже документи на майно люди як правило мають на руках, а також документи, підтверджуючі реєстрацію, має бюро технічної інвентаризації. До 01.01.2013 року державна реєстрація права власності та інших речових прав на об’єкти нерухомого майна проводилася реєстраторами БТІ в Реєстрі права власності на нерухоме майно на паперових носіях.

Чому важлива реєстрація в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно?

У 2022 році повномасштабне вторгнення почалося раптово для більшості мирного населення України. В деяких містах, селах, які окупували дуже швидко, або де почалися бої, архіви були втрачені. Якщо людина встигла взяти свої документи в евакуацію ― це добре. Але в багатьох випадках оригінал документа, що підтверджує право власності на нерухомість, було загублено чи зіпсовано. Тепер люди мають проблеми, щоб довести, що така нерухомість в них була ― надсилають запити в різні інстанції або доводять право власності в суді.

З ситуацією щодо права власності на житло у Павлограді та навколишніх селах стикнулися і мешканці територій, де були ракетні «прильоти». Щоб отримати компенсації і фінансову допомогу, людям треба надати актуальні документи на свої квартири та будинки.

«Щоб отримати виплати, документи права власності на житло мають бути перенесені до нового державного реєстру майна. На Порталі «Дія», у стосунку «Дія» або через ЦНАП є можливість  подати «Повідомлення» про пошкоджене майно та заяву на «Компенсацію» за пошкоджене майно по Програмі «Є-відновлення». У разі наявності співвласників кожен із них повинен надати згоду на отримання заявником грошової допомоги.

Є взаємодія між ДІЄю, ДРРП і відкритим рахунком в банку по програмі «Є-Відновлення» на підставі ІНН-коду (в окремих випадках по паспортним даним)», — розповідає адміністратор відділу надання адміністративних послуг Анна Князєва.

Куди звертатися?

Щоб перевірити, чи в порядку Ваші документи ― треба звернутися до Центрів надання адміністративних послуг Вашої територіальної громади або найближчих за розташуванням:

ЦНАП Богданівської с/р: вул. Українська, буд. 35А, с. Богданівка, Павлоградський район

ЦНАП Вербківської с/р: вул. Матросова, буд. 26 с. Вербки Павлоградський район

ЦНАП Межиріцької с/р:  вул. Шкільна, буд. 6 с. Межиріч Павлоградський район

ЦНАП Троїцької с/р: вул. Миру, буд. 1, с. Троїцьке Павлоградський район

ЦНАП Тернівської м/р: вул. Дніпровська, 11, м. Тернівка Павлоградський район

ЦНАП Юр`ївської с/р: вул. Центральна, буд. 67/1, смт. Юр`ївка Павлоградський район

Вичерпний перелік Центрів надання адміністративних послуг Дніпропетровської області можна знайти на сайті Дніпропетровської військової державної адміністрації у розділі «Мережа ЦНАП».

У Павлограді ЦНАП розташований у Торговельному центрі «Гулівер» на вул. Шевченка, 128. На першому поверсі треба звернутися до адміністратора та скерує до адміністратора для подачі документів. В Павлограді працює система електронної черги.

Графік прийому: ЦНАП понеділок, вівторок, середа, п’ятниця з 9:00 до 16:00; четвер – 11:00 до 19:00 Телефон для довідок: (099)5515161.

«Якщо документи зареєстровані після 2013 року — це добре. За умови, що не було ніякої реконструкції, наприклад. Якщо документи до 2013 року — треба дивитися. Раніше реєстрацію проводило БТІ. Якщо є підтвердження реєстрації ― люди звертаються до нас, додаткових довідок не потрібно. Якщо документи досить старі, переважно до 2004 року, ― треба підтвердити проведену раніше реєстрацію в БТІ», ― додала Анна Князєва.

Державна реєстрація прав на нерухоме майно через ДІЮ

На порталі ДІЯ є послуга «Державна реєстрація прав на нерухоме майно». За умов, що  нерухомість придбана / оформлена до створення Держреєстру речових прав 2013 року; ви є одним із власників майна, щодо якого подається заява; при створенні електронної заяви паперовий витяг не видається ― ви можете самостійно зареєструвати право власності на нерухоме майно.

Покрокова інструкція:

1. Вам знадобиться електронний підпис (кваліфікований електронний підпис).

2. Зареєструйтеся чи авторизуйтеся в кабінеті громадянина на diia.gov.ua за допомогою електронного підпису.

3. Перевірте особисті дані у профілі користувача, оновіть їх за необхідності.

4. Заповніть онлайн-форму на отримання послуги.

5. Завантажте документи про зареєстровані речові права на об’єкт нерухомої власності до 1 січня 2013 року у форматі PDF.

6. Перевірте сформовану заяву та підпишіть її електронним підписом (кваліфікованим електронним підписом).

Така реєстрація займе до 5 робочих днів, її може бути продовжено до 35 робочих днів. За умови, що не виникне ніяких проблем і додаткових питань до ваших документів.

Для маломобільних людей є послуга «Мобільний кейс»

«У нас є послуга «Мобільний кейс», завдяки якій люди можуть отримати послугу у себе вдома. Йде мова про маломобільних людей, літніх людей, які не можуть прийти. У цьому році вже надано близько 80 таких послуг», ― коментує Ігор Ілющенко, керівник Центру надання адміністративних послуг м. Павлоград.

Можуть скористатись послугою громадяни:

  • які досягли 80-річного віку;
  • інвалідністю 1 групи;
  • що за станом здоров’я не здатні самостійно пересуватись, у т.ч. перебувають на стаціонарному лікуванні у комунальних медичних закладах міста.

Заяву про те, що хочете скористатися таким сервісом, можна подати особисто, або через родичів, заклад охорони здоров’я чи установу, де ви перебуваєте.

«Також нам передали планшет, завдяки якому послуги можуть отримати люди, які не чують, не розмовляють», ― додав Ігор Ілющенко.

Довідка:

З початку 2024 року ЦНАП Павлограда надав майже 5 тис. послуг. Найпопулярніші послуги — отримання витягу про нерухомість та реєстрація бізнесу.

Exit mobile version